100 TL ÜZERİ ALIŞVERİŞLERDE ÜCRETSİZ KARGO, HAVALE/EFT İLE ÖDEMELERDE %25 İNDİRİM!

Yardım

 

Evet üye olmadan alışveriş yapabilirsiniz.

13 Haziran 2014 tarihinde 29029 sayılı Resmi gazetede yayınlanan GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ hangi ürüne ne kadar garanti süresi tanınması gerektiğini tanımlar.

Bir ayakkabıdan bahsediyorsak şunu bil; hiç bir ayakkabının garantisi olmaz. Gömleğin, çorabın, terliğin garantisi olmaz. 13 Haziran 2014 tarihinde 29029 sayılı Resmi gazetede yayınlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği’ne göre garantisi olma zorunluluğu olan ürün gruplarının bir listesine buradan ulaşabilirsin. Buna göre ilgilendiğin şey bir gözlükse garantisi var, saat ise tabii ki var. Garanti ile ilgili bir sorun varsa seve seve cevaplarız.

 

Nişantaşı’nda harika bir mağazamız var, kime sorsan gösterir! Bize “Nişantaşının aykırı lifestyle mağazası” diyorlar.

Mağaza adresimiz : Teşvikiye Mahallesi Akkavak Sokak no:19/17
Nişantaşı/Şişli/İstanbul


 

Bu soru en gıcık olduğumuz sorudur, sakın yüzyüzeyken bize bunu sorma. Hiç duymamış olalım. Bu konuda anlaşalım ve konuyu kapatalım; ürünlerimiz orijinaldir, faturasıyla sana ulaşır.

Türkiye İstatistik Kurumu (TUIK) 2015 yılı verilerine göre Türkiye’de nüfusa oranla internet kullanım oranı %55,9. Yani her iki kişiden biri internet kullanıyor. İnterneti kullanan bu %55,9’un ise yalnızca %33’ü internetten en az 1 kez alışveriş yapmış. İnternet kullanan her 3 kişiden yalnızca 1’i internetten alışveriş yapmış. Alışveriş yapmayan 2 kişinin de sebepleri arasında 1. sırayı güvensizlik oluşturmuş. 
Bizim misyonumuz bu alışveriş yapmayan 2 kişiyi bulup, eğitip, güvenini kazanıp alışveriş yapmaya ikna etmek ve istatistikleri değiştirebilmek.

İnternetten alışveriş yapmak güvenlidir.

Tüketici olarak gün içerisinde herhangi bir mağazadan yapılan alışverişlerde 6502 sayılı “Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun” a tabi oluyoruz. İnternetten yapılan alışverişlerde ise yine aynı kanunun 48. “Mesafeli Sözleşmeler” maddesi devreye giriyor. Bu madde “alışverişin uzaktan yapılması” prensibini göz önüne alarak tüketiciye “deneme hakkı” gibi pek çok ekstra hak tanıyor. Peki aradaki farklar neler?

1- Mağazadan yaptığınız alışverişlerde mağazanın değişim ya da iade yapma zorunluluğu yoktur. Ödemeyi yaptığınız ve ürünü elinize aldığınız andan itibaren sorumlusu siz olursunuz. Oysa internet üzerinden yapılan alışverişlerde kanun belli çerçevelerde 14 günlük bir “Cayma Hakkı” tanır. 
Kısacası E-ticaret siteleri “Satılan mal geri alınmaz” tabelası asamazlar.

2- Mağazadan yaptığınız alışverişlerde “fişsiz en son ne olur” dersiniz, bu size indirim fırsatı sunar belki ama ilerde ürün ile ilgili desteğe ihtiyaçduyduğunuzda Vergi Usul Kanunu (VUK) ‘na göre alışverişe dair belge ibraz etmeniz gerekir. Oysa internet üzerinden yapılan alışverişlerde tüm sipariş aşaması, alışveriş sonucunda kesilmesi zorunlu olan fatura, ürüne dair garanti belgesi gibi resmi evraklar’ın temini ve en az 5 yıl muhafazası kanunen zorunludur.İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde risk almazsınız, ürünler mutlaka faturalıdır. Sipariş öncesinde düzenlenen “Ön Bilgilendirme Formu” ve “Mesafeli Satış Sözleşmesi” tüketicileri alışveriş süreçlerinin tümünde korur.

Türkiye’de e-ticaret sitelerinin kredi kartı bilgilerini kopyalaması, depolaması büyük bir suçtur, cezası yüksektir. Ayrıca bu bilgileri saklaması için gerekli olan altyapının e-ticaret sitesine sistemsel olarak yüklenmesi de mümkün değildir. Dahası 2016 yılının Şubat ayında çıkan bir kanun ile internet üzerinden yapılan alışverişlerde 3D Secure altyapısı zorunlu kılınmıştır. 3D yani şifreli ödeme, elektronik ortamda yapılan kart işlemlerinin güvenliğinin artırılması için Visa ve Mastercard tarafından geliştirilmiş bir ödeme sistemidir.3D ödeme sisteminde bilgisi girilen kartın sahibine SMS ile şifre gönderilir, alışveriş yalnızca bu şifre ekrana girildiğinde tamamlanır. Dolayısıyla korkacak bir şey yok. Kartınız fiziksel olarak çalınsa bile telefona gelen şifre olmadan alışveriş yapılamaz. Bir e-ticaret sitesinden yaptığınız alışverişte girdiğiniz kart bilgilerinin tümü kopyalansa bile sizin haberiniz olmadan kartınız kullanılamaz!

Baştan söyleyelim biz iade ve değişime karşıyız, sevmiyoruz. Bu tip taleplerle gelirseniz çok olumlu karşılamıyoruz. Ama aynı zamanda işimizi ve müşterilerimizi de çok seviyoruz. İade ve değişim talebiyle gelirseniz başta bi gıcık kapıyoruz, sonrasında sizi iade ve değişim prosedürüyle baş başa bırakıyoruz. Şaka şaka :)

Değişim yaparsın yapmasına da açık konuşalım uzun iş!
Öncelikle bize bi ulaşıp niye değiştirmek istediğini bi güzel anlatman lazım. Hemen söyleyelim değişim işleminde kargo ücretine karışmıyoruz.

Vazgeçtim, memnun kalmadım, nasıl iade ederim? 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanun ve mesafeli sözleşmelere dair yönetmelik gereğince, ürünü teslim aldığın tarihten itibaren 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanarak, sebep göstermeden ve kargo ücreti ödemeden iade etme hakkın bulunmaktadır.Ama endişelenme biz sana ürünü / ürünleri aldıktan sonra 30 gün düşünme payı veriyoruz. Üründen emin olamayabilirsin, içine sinmeyebilir, o ödediğin paraya yeniden ihtiyaç duyabilirsin, biz bugüne kadar neler neler gördük hayatta her şey olabiliyor! Bu durumda üşenmeden yapman gereken bir kaç adım var.

Önce yasal prosedüre birlikte bir göz atalım. 

İnternet ortamında yaptığınız tüm alışverişlerde Cayma Hakkı’nız var.


Cayma hakkı nedir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gereğince, siparişinizi teslim aldıktan sonra 14 (ondört) gün içerisinde ürünü/ürünleri iade etmek istediğinizi elektronik ortamda satıcıya bildirmeniz gerekir. Talebinizi bildirmenizin ardından 10 (on) gün içerisinde ürün ya da ürünleri satıcıya ulaştırmış olmanız gerekir. Satıcı ulaşan ürün ya da ürünleri teslim almasının ardından en geç 14 (ondört) gün içerisinde iade bedelini alıcıya eksiksiz olarak iade etmekle yükümlüdür. 

Cayma hakkının istisnaları 

MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: 
- Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. 
- Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler. 
- Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler. 
- Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler. 
- Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler. 

Şimdi gelelim iade ya da değişim durumunda yapılacaklar listesine; 

Biliyoruz ki biraz gerildiniz, rahat olun, aldığınız ürünleri iade etmeniz ya da değiştirebilmeniz için size 30 günlük makul bir süre tanıyoruz. 
Satın aldığınız ürünleri 30 gün içerisinde orijinal ambalajına ve etiketlerine zarar vermeden, faturalarıyla beraber bize ulaştırarak değiştirebilirsiniz/iade edebilirsiniz. Talebinizi bize e-mail atarak iletirseniz daha hızlı aksiyon alabiliriz. 

Lütfen ürünleri teslim aldığınız şekilde bize ulaştırmaya özen gösterin. 

Bizden satın aldığınız ürünleri adresinize Aras Kargo ile özen göstererek kargoluyoruz. Sonradan hayalkırıklığı yaşama ihtimaline karşı öncelikle ürünü teslim alırken kargo görevlisinin yanında gönderiyi mutlaka kontrol edin, sağına soluna bakın; kargo görevlisinden çekinmeyin bu sizin yasal hakkınız. Bu kontrolde herhangi bir hasar, yanlışlık gördüğünüzde tutanak tutturun ve kargoyu teslim almayın. 

İade/değişim yapabilmek için nelere dikkat etmeliyim? 

İade ya da değişim talebinizi bize yazılı olarak bildirin ve ürünü 30 gün içerisinde bize ulaştırın. 
Ürünleri denerken kirletmemeye ve deforme etmemeye dikkat edin. Örneğin ayakkabıları temiz bir zeminde deneyin. 
Ürünlerin etiketlerine ve orijinal ambalajlarına zarar vermeyin. Örneğin ayakabıyı gönderirken kutunun zarar görmemesine dikkat edin. Mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında "ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması" gerekmektedir. 
Tekstil ürünlerini denerken kozmetik malzemelerle temas ettirmeyin, yıkama ve ütüleme yapmayın. 

Gönderimlerde yalnızca Aras Kargo kullanın.  

Aras Kargo ile yapılan iade gönderimlerinde kargo ücretini biz karşılıyoruz. Aras Kargo dışındaki kargo firmalarından ne yazık ki gönderi teslim alamıyoruz. Değişim taleplerinizde öncelikle iletişime geçerek talebinizi iletmenizi bekliyoruz. Uygun görürsek ürünü değişim için ,kargo ücretini ödeyerek, Aras Kargo ile tarafımıza ulaştırabilirsiniz. Değişim için göndereceğimiz kargoyu da kargo ücreti size ait olacak şekilde kargoluyoruz. 

Wish Alışveriş sitesi ile ilgimiz yoktur.
Wish uygulaması ile hiç bir bağımız yoktur. Wish programı bizimle ilgili değildir. Ayrıca Geek uygulaması, geek programı ile de ilgimiz yoktur. Burası Wish Store, Wish değil.
Siz sormadan söyleyelim, nasıl ulaşacağınızı bilmiyoruz. Bizimle alakası yok oranın!

Hesap Sahibi : Levent Tahmiscioğlu
Banka : Garanti Bankası
Şube : Nişantaşı 132
Hesap No : 6659893
IBAN : TR32 0006 2000 1320 0006 6598 93